It – part 3 (ea)

Posted: Mai 17, 2011 in Stories
Etichete:

Oglinda nu e prea prietenoasa cu mine in dimineata asta, iar suvita asta nu ar sta la locul ei nici cu ceara, fixativ, placa de par, ondulator, peria rotativa. Bluza alba cu floricele rosii nu se potriveste cam spre deloc cu fusta cu dungi rosii si cu machiajul meu mov. Fatala combinatie. Ma uit in oglinda, trag aer in piept, ma uit in stanga, ma uit in dreapta.. nu e nimeni prin preajma, deci pot sa vorbesc singura fara sa mai zica Ana, colega de apartament, ca ar trebui sa ies mai des si sa-mi fac prieteni.

– July,  revino-ti! Ce e cu dezastrul asta estetic? Nu lucrezi la circ si nici nu te-a platit nimeni sa arati asa.

In timp ce ma dezbrac, primesc mesaj de la mama. „Am peusit pa dau mepaj. Te pup.” Incerc sa-mi adun hainele, sa ma duc la sifonier sa fac o alegere mai buna si sa o felicit pe mama in acelasi timp pt performanta si, ajung in fata frigiderului, il deschid si cand sa dau send, zic cu voce tare „sa vedem cu ce ne imbracam aaaazi”.

Mi-a luat putin mai mult de cinci secunde sa realizez ca nu e ziua casual de purtat salate sau castraveti cu felii de branza, asa ca am decis sa optez totusi pt ceva mai „textil”.  Plec in graba, inchid toate cele 3 incuietori, cobor primul etaj si realizez ca mi-am uitat telefonul. Nu exist fara el. Nu ma identific doar cu buletinul. Nu este admisibil. Revin in fata usii, deschid toate cele 3 incuietori si dau buzna in casa sa caut telefonul. Am intors camera si dulapul pe dos si nimic. Noroc ca am si telefon fix si pot sa ma contactez. Un sunet dubios de incet incepe sa se auda si imi amintesc unde l-am lasat. Il gasesc in frigider langa salata verde cu mesajul „message sending failed” si cu ecranul aburit.  Se pare ca nu am acoperire si in frigider, pe etajul inferior.

Plec din nou, grabita de data aceasta si incep sa alerg printre batraneii care vin agale cu nepotii lor de manuta, catre gradinita de langa bloc. Pe cativa dintre ei ii cunosc pentru ca ne-am dat impreuna in leagan acum un an,  cand au inceput sa frecventeze gradinita. Andrei e putin timid, poarta ochelari si parul mereu dat pe frunte si nu ii place sa se dea tare in leagan. Ah, si o place pe Alina careia ii da mereu senvisul lui cu cascaval si rosii, pe care i-l pune mama lui la pachet. Alina are un par blond de invidiat, lung, mereu lasat pe umeri fara sa-i acopere fata, dar mereu isi ascunde privirea in el cand primeste senvisul de la Andrei. Si nu ii plac ardeii. Mereu ii arunca, fara sa vada Andrei daca se intampla ca mama lui sa ramana fara rosii si sa.. improvizeze.

Alerg din ce in ce mai tare si la coltul strazii il vad pe Andrei care imi face cu manuta si imi zambeste. Ma grabesc si mai tare catre el, ma opresc doar cand ajung in fata lui si il iau in brate si il invart de doua ori. Incepe sa rada, il pup pe frunte, il salut pe bunicul lui si fug.

– Sa fii cuminte, Andrei!

– Si tu sa ai grija sa nu te mai impiedici ca saptamana trecuta, July!

Soarele cam arde, eu am prins autobuzul dar parca sunt iesita de sub dush si cand sa-mi trag sufletul, vine o tanti mica de statura, incruntata, repezita si ma bate pe umar:

– Biletul sau abonamentul, la control!

– That’s just great!

.. si la urmatoarea am coborat impreuna.

Lasă un răspuns

